HANDELSBETINGELSER HOS LARS VEJEN APS

Generelle oplysninger

Lars Vejen ApS
Troldumhøjvej 20, Haldrup
DK 8700 Horsens
Denmark
CVR nr.: 36073071
Telefon: +45 21 21 99 51‬
E-mail: sales@larsvejen.dk 

Priser

Hos Lars Vejen ApS tager vi forbehold for eventuelle fejl i vores angivne priser. Endvidere forbeholder vi os ret til at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages samtidig forbehold for udsolgte varer.

Betaling

Lars Vejen ApS modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes med mindre det drejer sig om varer fremstillet efter ordre som dermed også er uden returret. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og incl. moms. Ved handel med andre lande end Danmark, vil der blive beregnet lokal momstakst. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.

Levering

Lars Vejen ApS tilstræber at afsende ordre en gang ugentligt typisk fredag med levering primo efterfølgende uge. Vi sender til hele Danmark. Fragtpriser fra 49 kr. Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen medmindre andet er aftalt.
Dine varer kan sendes med PostNord, DAO, DHL Express, Bring, Danske Fragtmænd eller GLS.
OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet, vil din pakke blive flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt da kundeservice hos den pågældende leverandør.
For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen. Lars Vejen ApS vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.
Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.

Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten, skal varen sendes til:
Lars Vejen ApS
Troldumhøjvej 20
8700 Horsens
Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.

Refusion

Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg.nr. og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Oplysningerne kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.

Farver

Farver vist på skærmen kan i nogen grad afvige fra farverne på det faktiske objekt, så vi kan ikke garantere en nøjagtig farvematch. Desuden kan det naturlige materiale, der anvendes, variere i udseende fra vare til vare.

Beskadigede pakker eller manglende pakker

Varerne er forsikret under transport, og vi beder dig venligst om at kontrollere indholdet af pakken ved modtagelsen. Hvis pakken og/eller indholdet er beskadiget ved modtagelsen, bedes du give os besked inden for 24 timer efter modtagelsen, så vi kan erstatte eller refundere omkostningerne for de varer, der er blevet beskadiget under transporten, hvis de ikke længere er på lager. Når vi hører fra dig, vil vi forsøge at spore din pakke. Hvis den ikke er sporet inden for 14 dage, sender vi en ny pakke uden omkostninger.

Returret

Der gives som udgangspunkt ikke returret på varer købt i vores webshop idet de fleste produkter er fremstillet efter ordre. Der gives 14 dages fuld returret på standard varer købt i vores webshop.
Perioden regnes fra den dag;
– Hvor du modtager ordren.
– Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
– Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer, der består af flere partier/dele.
– Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.
Returneringsomkostninger skal du selv afholde.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 dage efter købet og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på sales@larsvejen.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Ønsker du at sende varen retur til os, skal du udfylde den vedlagte Returseddel og sende varen til:
Lars Vejen ApS
Troldumhøjvej 20
8700 Horsens

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
– Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
– Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
– Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
– Varer, hvor plomberingen er brudt.
– Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.
– Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse heraf, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.
– Aviser, tidsskrifter eller magasiner dog undtaget abonnementsaftaler for sådanne publikationer.
– Aftaler indgået på offentlig auktion.
– Varer, der forringes eller forældes hurtigt.

Returnering

Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Når du returnerer, er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen i pakken. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du ligeledes udfylder og vedlægger vores Fortrydelsesformular.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Varens stand ved returnering

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, det der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet – af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.

Tilbagebetaling

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os retur.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, undtaget leveringsomkostninger (og undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget varen retur. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.
Link: Klageportal for Nævnenes Hus

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: sales@larsvejen.dk

English

TERMS AND CONDITIONS AT LARS VEJEN APS

General Information

Lars Vejen ApS Troldumhøjvej 20, Haldrup DK 8700 Horsens Denmark CVR No.: 36073071 Phone: +45 21 21 99 51 Email: sales@larsvejen.dk

Prices

At Lars Vejen ApS, we reserve the right for possible errors in our stated prices. Furthermore, we reserve the right to change prices without prior consent. Availability of items is also subject to change.

Payment

Lars Vejen ApS accepts payment with VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, and Mastercard. Payment will only be charged to your account when the item is shipped, unless it concerns made-to-order items, which are also non-returnable. All amounts are in DKK. Danish kroner and incl. VAT. When trading with countries other than Denmark, the local VAT rate will be calculated. We reserve the right for pricing errors and sold-out/discontinued items.

Delivery

Lars Vejen ApS aims to dispatch orders once a week, typically on Fridays with delivery at the beginning of the following week. We ship to all of Denmark. Shipping prices from 49 DKK. Items will be delivered to the delivery address specified at the time of order unless otherwise agreed. Your items can be shipped via PostNord, DAO, DHL Express, Bring, Danish Freight Men, or GLS. NOTE: If there is no space at the delivery point, your package will be moved to the nearest delivery point, which you will be notified about. If problems arise, please contact the customer service of the respective provider. Some items are subject to special delivery terms. These terms will be specified prior to the purchase of these items.

Warranty

A 2-year warranty is provided in accordance with the Sale of Goods Act. Our warranty covers defects in materials and/or manufacturing. You can have the item repaired, exchanged, receive a refund or a reduction in price, depending on the specific situation. The warranty does not cover errors or damage done by incorrect handling of the product/service. You must claim within a “reasonable time” after you have discovered the defect/error. Lars Vejen ApS will cover return costs to a reasonable extent. Read more about your warranty rights on the Competition and Consumer Authority’s website. For returns, complaints, and use of the right of withdrawal, the item should be sent to: Lars Vejen ApS Troldumhøjvej 20 8700 Horsens We do not accept shipments sent cash on delivery.

Refund

In case of a refund, please include bank details in the form of bank registration number and account number, so the agreed amount can be transferred. The information can be safely provided by email or other electronic means, as it is not sensitive information and will only be used to fulfill the refund.

Colors

Colors shown on the screen may to some extent differ from the colors on the actual item, so we cannot guarantee an exact color match. Moreover, the natural material used may vary in appearance from item to item.

Damaged or Missing Packages

The goods are insured during transport, and we kindly ask you to check the contents of the package upon receipt. If the package and/or contents are damaged upon receipt, please notify us within 24 hours of receipt, so we can replace or refund the cost of the items that have been damaged during transport if they are no longer in stock. Once we hear from you, we will try to track your package. If it is not tracked within 14 days, we will send a new package at no cost.

Right of Withdrawal

As a rule, there is no right of withdrawal on items purchased in our webshop as most products are made to order. A full 14-day right of withdrawal is granted on standard items purchased in our webshop. The period is calculated from the day; – You receive the order. – You receive the last item in physical possession, when it concerns a deal involving multiple different items ordered in one order but delivered individually or in several stages. – You receive the last batch, or the last part in physical possession, when it concerns a deal of delivery of goods consisting of several batches/parts. – You receive the first item in physical possession, when it concerns a regular delivery of goods over a specified period. Return costs must be borne by you. Cancellation must be notified to us no later than 14 days after purchase and from the cancellation, you must return the shipment no later than 14 days after. The notification must be given by email at sales@larsvejen.dk. In the notification, you must clearly state that you wish to exercise your right of withdrawal. If you wish to return the item to us, you must fill out the enclosed Return Slip and send the item to: Lars Vejen ApS Troldumhøjvej 20 8700 Horsens You cannot exercise your right of withdrawal by simply refusing to receive the item without simultaneously giving clear notice.

Items Excluded from the Right of Withdrawal

The following types of goods are not included in the right of withdrawal: – Goods made to the consumer’s specifications or clearly personalized. – Sealed goods which for health protection or hygiene reasons are not suitable for return, and where the seal has been broken after delivery. – Goods which by their nature are inseparably mixed with other items upon delivery. – Goods where the seal has been broken. – Performed non-financial services, if the delivery of the service has commenced with the consumer’s prior express consent and acknowledgment that the right of withdrawal ends once the service is fully performed. – Delivery of digital content not supplied on a tangible medium if the performance has commenced with the consumer’s prior express consent and acknowledgment that they thereby lose their right of withdrawal. – Newspapers, periodicals or magazines, except subscription contracts for such publications. – Contracts concluded at public auctions. – Goods that deteriorate or expire rapidly.

Returning

You must send your order back without undue delay and no later than 14 days after you have exercised your right of withdrawal. You must bear the direct costs associated with returning. When returning, you are responsible for the item being properly packaged. You must include a copy of the order confirmation in the package. Processing goes faster if you also fill out and include our Cancellation Form. You bear the risk of the item from the time of the item’s delivery until we have received it back. We do not accept packages sent cash on delivery.

Condition of the Item upon Return

You are only liable for any diminished value of the goods resulting from the handling other than what is necessary to establish the nature, characteristics, and functioning of the goods. In other words, you may test the item as if you were trying it out in a physical store. If the item is tested beyond what is described above, it is considered used. This means that in the event of a cancellation of the purchase, you will only be refunded a part or none of the purchase price, depending on the commercial value of the item at the time of the receipt – of the return. To receive the full purchase price back, you must therefore test the item without actually using it.

Reimbursement

If you cancel your purchase, you will of course be refunded the amount you have paid to us. In the case of a decrease in value for which you are liable, this will be deducted from the purchase price. Upon using the right of withdrawal, all payments received from you, excluding delivery costs (and excluding additional costs resulting from your choice of a different delivery method than the cheapest form of standard delivery that we offer), will be refunded without undue delay and no later than 14 days from the date on which we received the item back. The refund will be carried out using the same means of payment as you used for the initial transaction, unless you have explicitly agreed otherwise.

Complaint Options

A complaint about a product or service can be submitted to the Center for Complaint Resolution, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. You can file a complaint with the Center for Complaint Resolution via the Complaint Portal for Nævnenes Hus. Link: Complaint Portal for Nævnenes Hus If you are a consumer residing in another EU country, you can lodge your complaint on the European Commission’s online complaint platform. The platform is available here: https://ec.europa.eu/consumers/odr/ When filing a complaint here, you must provide our email address: sales@larsvejen.dk
lars vejen
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.